
>
37.014.53:37.018.262
Єсьман, І.Уплив соціально-економічних чинників на сім’ю в Україні (друга половина ХХ століття) / І. Єсьман //
Єсьман, І.
Вища школа : науково-практичне видання. - 2015. - N 4/5. - С. 107-114. - Бібліогр.: с. 113. - ISSN 1682-2366.
(Шифр в БД В537811/2015/4/5)
Ключові слова: сім’я -- семья -- педагогічна підготовка батьків -- педагогическая подготовка родителей -- педагогічна освіта батьків -- педагогическое образование родителей -- соціалізація дитини -- социализация ребенка --
Анотація:
На основі аналізу історико-педагогічної літератури у статті виокремлено і розглянуто соціально-економічні чинники, які впливали на сім'ю, педагогічну підготовку батьків до виховання дітей у другій половині ХХ ст. в Україні. З'ясовано, що у досліджуваний період склалася певна система педагогічної освіти батьків (педагогічні лекторії, школи, семінари, університети, конференції з питань педагогіки та психології тощо), реалізація якої зумовлювалася соціально-ідеологічними змінами, які відбувалися в державі в результаті політики уряду: зростання асигнувань на потреби освіти, соціального забезпечення, розвиток культури; розроблення педагогічних ідей, нових освітніх і виховних концепцій; збільшення вільного часу у працюючих батьків, набуття педагогічних знань; підвищення політичного, освітнього та культурного рівня населення, його соціальної активності. З'ясовано, що напружена демографічна ситуація, яка склалася в Україні у другій половині ХХ ст, сприяла підвищенню уваги керівництва країни до проблем сім'ї. Основними положеннями радянської педагогіки й освітньої політики уряду досліджуваного періоду були взаємодія школи, сім'ї та громадськості; узгодженість іх виховних зусиль і єдність вимог до дітей.
На основе анализа историко-педагогической литературы в статье выделены и рассмотрены социально-экономические факторы, которые влияли на семью, педагогическую подготовку родителей к воспитанию детей во второй половине ХХ в. в Украине. Выяснено, что в исследуемый период сложилась определенная система педагогического образования родителей (педагогические лектории, школы, семинары, университеты, конференции по вопросам педагогики и психологии и т.п.), реализация которой обусловлена ??социально-идеологическими изменениями, которые происходили в государстве в результате политики правительства: рост ассигнований на нужды образования, социального обеспечения, развитие культуры; разработка педагогических идей, новых образовательных и воспитательных концепций; увеличение свободного времени у работающих родителей, приобретение педагогических знаний; повышение политического, образовательного и культурного уровня населения, его социальной активности. Выяснено, что напряженная демографическая ситуация, которая сложилась в Украине во второй половине ХХ в, способствовала повышению внимания руководства страны к проблемам семьи. Основными положениями советской педагогики и образовательной политики правительства исследуемого периода были взаимодействие школы, семьи и общественности; согласованность их воспитательных усилий и единство требований к детям.
(Шифр в БД В537811/2015/4/5)
УДК | |
37.014.53:37.018.262 | |
37.014.53 | |
37.018.262 |
Ключові слова: сім’я -- семья -- педагогічна підготовка батьків -- педагогическая подготовка родителей -- педагогічна освіта батьків -- педагогическое образование родителей -- соціалізація дитини -- социализация ребенка --
Анотація:
На основі аналізу історико-педагогічної літератури у статті виокремлено і розглянуто соціально-економічні чинники, які впливали на сім'ю, педагогічну підготовку батьків до виховання дітей у другій половині ХХ ст. в Україні. З'ясовано, що у досліджуваний період склалася певна система педагогічної освіти батьків (педагогічні лекторії, школи, семінари, університети, конференції з питань педагогіки та психології тощо), реалізація якої зумовлювалася соціально-ідеологічними змінами, які відбувалися в державі в результаті політики уряду: зростання асигнувань на потреби освіти, соціального забезпечення, розвиток культури; розроблення педагогічних ідей, нових освітніх і виховних концепцій; збільшення вільного часу у працюючих батьків, набуття педагогічних знань; підвищення політичного, освітнього та культурного рівня населення, його соціальної активності. З'ясовано, що напружена демографічна ситуація, яка склалася в Україні у другій половині ХХ ст, сприяла підвищенню уваги керівництва країни до проблем сім'ї. Основними положеннями радянської педагогіки й освітньої політики уряду досліджуваного періоду були взаємодія школи, сім'ї та громадськості; узгодженість іх виховних зусиль і єдність вимог до дітей.
На основе анализа историко-педагогической литературы в статье выделены и рассмотрены социально-экономические факторы, которые влияли на семью, педагогическую подготовку родителей к воспитанию детей во второй половине ХХ в. в Украине. Выяснено, что в исследуемый период сложилась определенная система педагогического образования родителей (педагогические лектории, школы, семинары, университеты, конференции по вопросам педагогики и психологии и т.п.), реализация которой обусловлена ??социально-идеологическими изменениями, которые происходили в государстве в результате политики правительства: рост ассигнований на нужды образования, социального обеспечения, развитие культуры; разработка педагогических идей, новых образовательных и воспитательных концепций; увеличение свободного времени у работающих родителей, приобретение педагогических знаний; повышение политического, образовательного и культурного уровня населения, его социальной активности. Выяснено, что напряженная демографическая ситуация, которая сложилась в Украине во второй половине ХХ в, способствовала повышению внимания руководства страны к проблемам семьи. Основными положениями советской педагогики и образовательной политики правительства исследуемого периода были взаимодействие школы, семьи и общественности; согласованность их воспитательных усилий и единство требований к детям.
Кількість примірників на окремих абонементах
# | Відділ | Всього примірників | Вільних примірників |
---|
Інвентарні номери примірників на окремих абонементах
# | Відділ | інвентарні номери |
---|
# | Факультет | Спеціальність | Дисципліна | Семестр |
---|
# | Посилання | Кількість завантажень / переходів |
---|