658.012
Стратегії освітніх інновацій / О. В. Зелена //
Наука і методика : Зб. наук.-метод. праць. - . - № 7. - С. 34-44. - Бібліогр.: с. 42-43.
(Шифр в БД Н018536/2006/7)
УДК
658.012

Ключові слова: освітні інновації -- образовательные инновации -- економічні інновації -- экономические инновации -- нові технології -- новые технологии -- застосування -- применение -- освітній процес -- образовательный процесс -- початковий етап -- начальный этап -- продуктивний етап -- продуктивный этап -- макроінноваційні стратегії -- макроинновационные стратегии -- освітній ринок -- образовательный рынок -- регіональні інноваційні стратегії -- региональные инновационные стратегии -- освітні послуги -- образовательные услуги -- мікроінноваційні освітні стратегії -- микроинновационные образовательные стратегии -- інформаційні технології -- информационные технологии -- управління освітою -- управление образованием --
Анотація:
Рассматривается актуальная проблема, связанная с необходимостью формирования инновационных стратегий образовательного процесса для построения новой модели университета, школы, содействия развитию неформального образования. На базе новых технологий образовательные функции все активнее выполняют предприятия и другие социальные институты. Использование этих технологий сопровождается радикальными изменениями в педагогических методах и приемах, в организации труда преподавателей и студентов, в экономических механизмах, и даже в теории и методологии современного образования. При организации инновационной образовательной системы резко усиливается конкуренция между учебными заведениями, борьба за потребителя образовательных услуг, которые являются принципиально необходимым для развития рыночных отношений в сфере образования. Исследование различных методов формирования инновационных стратегий на рынке образовательных услуг дает возможность повысить эффективность образовательных инноваций, сформировать новую, современную образовательную систему как единство новых образовательных технологий (технологических инноваций), новых методов и приемов преподавания и обучения (педагогических инноваций), новых организационных структур и институционных форм в области образования (организационных инноваций).
Розглядається актуальна проблема, пов'язана з необхідністю формування інноваційних стратегій освітнього процесу для побудови нової моделі університету, школи, сприяння розвитку неформальної освіти. На базі нових технологій освітні функції все активніше виконують підприємства та інші соціальні інститути. Використання цих технологій супроводжується радикальними змінами в педагогічних методах і прийомах, в організації праці викладачів і студентів, в економічних механізмах, і навіть в теорії та методології сучасної освіти. При організації інноваційної освітньої системи різко посилюється конкуренція між навчальними закладами, боротьба за споживача освітніх послуг, які є принципово необхідним для розвитку ринкових відносин у сфері освіти. Дослідження різних методів формування інноваційних стратегій на ринку освітніх послуг дає можливість підвищити ефективність освітніх інновацій, сформувати нову, сучасну освітню систему як єдність нових освітніх технологій (технологічних інновацій), нових методів і прийомів викладання і навчання (педагогічних інновацій), нових організаційних структур та інституційних форм в галузі освіти (організаційних інновацій).