378.37.013.73(477)
Філософсько-освітній полілог, або паралелі, що пересікаються: Г. С. Сковорода, Г. Г. Ващенко, А. С. Макаренко [Текст] / М. Култаєва //
Новий колегіум : наук. інформ. журн. - . - № 2. - С. 15-20. - Бібліогр. наприкінці ст. - ISSN 1562-529X.
(Шифр в БД Н950728/2013/2)
УДК
378.37.013.73(477)

Ключові слова: філософія освіти -- философия образования -- філософія виховання -- философия воспитания -- г. сковорода -- г. ващенко -- а. макаренко -- уявний полілог -- мнимый полилог -- християнська етика -- христианская этика -- національне виховання -- национальное воспитание -- виховний ідеал -- воспитательный идеал -- інновації -- инновации -- комплементарне поєднання -- комплементарное сочетание --
Анотація:
Реконструкція уявного діалогу між Г. С. Сковородою, Г. Г. Ващенком та А. С. Макаренком, який розглядається як можлива трансісторична комунікація щодо проблеми відповідності християнської етики сучасним соціокультурним контекстам. Ствердження християнських цінностей Г. Ващенко розглядає як необхідну передумову розбудови національної системи освіти. А. Макаренко як уявний опонент Ващенка відстоює соціальні та культурні інновації в СРСР як нову перспективу, що відкривається перед педагогічною теорією та практикою, разом з цим його прихована філософія освіти і виховання також грунтується на християнській етиці. Обидві позиції можна комплементарно поєднати через актуалізацію основних смислів філософського і педагогічного вчення Г. Сковороди.
Реконструкция воображаемого диалога между Г. С. Сковородой, Г. Г. Ващенко и А. С. Макаренко, который рассматривается как возможная трансисторическая коммуникация по проблеме соответствия христианской этики современным социокультурным контекстам. Утверждение христианских ценностей Г. Ващенко рассматривает как необходимую предпосылку развития национальной системы образования А. Макаренко как воображаемый оппонент Ващенко отстаивает социальные и культурные инновации в СССР как новую перспективу, которая открывается перед педагогической теорией и практикой, вместе с этим его скрытая философия образования и воспитания также основывается на христианской этике. Обе позиции можно комплементарно соединить через актуализацию основных смыслов философского и педагогического учения Г. Сковороды.