378.2:01.891.34
Концепція раціонального структурування знань у системі дистанційного навчання / Ю. Кравченко //
Вища школа : науково-практичне видання. - . - N 4/5. - С. 76-86. - Бібліогр.: с. 85. - ISSN 1682-2366.
(Шифр в БД В537811/2015/4/5)
УДК
378.2:01.891.34
378.2
01.891.34

Ключові слова: дистанціне навчання -- дистанционное обучение -- інформаційний ресурс -- информационный ресурс -- система дистанційного навчання -- система дистанционного обучения --
Анотація:
Автор доводить, що розвиток дистанційного навчання є об'єктивною тенденцією впровадження інформаційних технологій в усі сфери людської діяльності. Нині упровадження дистанційного навчання стикається з такими проблемами: психологічними, технічними, юридичними та ін. Доведена актуальність проблематики, яка пов'язана із певними труднощами при структуризації великої кількості навчального матеріалу в комп'ютерній системі у формі, зручній для навчального процесу. Запропонована нова концепція найбільш повного використання інформаційного ресурсу у системі дистанційного навчання, заснована на ідеї структурування знань, з урахуванням того, що знання, на відміну від даних, самі породжують знання. Реалізація цієї концепції враховує інформаційний ресурс як складну систему: він складається із взаємозалежних ресурсів, які, у свою чергу, також можуть можуть бути розділені на підресурси аж до найнижчих ступенів абстракції. Концепція базується на ідеї використання принципів абстрагування, інкапсуляції, модульності, ієрархії, типізації, паралелізму, збеоеженості при реалізації таких етапів цього процесу: перетворення даних у знання; структурування знань (моделювання або представлення); алгоритмічні забезпечення структурування знань; передачі структурованих знань студентам. Реалізація концепції дозволяє зменшити вартість навчання на 10-15%, час навчання - на 20-30%, при цьому якість навчання зросте щонайменше на 15%. Цей підхід доцільно використовувати при створенні будь-яких курсів дистанційного навчання.
Автор доказывает, что развитие дистанционного обучения является объективной тенденцией внедрения информационных технологий во все сферы человеческой деятельности. Сейчас внедрения дистанционного обучения сталкивается с такими проблемами: психологическими, техническими, юридическими и др. Доказана актуальность проблематики, связанной с определенными трудностями при структуризации большого количества учебного материала в компьютерной системе в форме, удобной для учебного процесса. Предложена новая концепция наиболее полного использования информационного ресурса в системе дистанционного обучения, основанная на идее структурирования знаний, с учетом того, что знания, в отличие от данных, сами порождают знания. Реализация этой концепции учитывает информационный ресурс как сложную систему: он состоит из взаимосвязанных ресурсов, которые, в свою очередь, также могут могут быть разделены на подресурсы до самых низких ступеней абстракции. Концепция базируется на идее использования принципов абстрагирования, инкапсуляции, модульности, иерархии, типизации, параллелизма, сохранности при реализации следующих этапов этого процесса: преобразование данных в знания; структурирование знаний (моделирование или представления) алгоритмические обеспечения структурирования знаний; передачи структурированных знаний студентам. Реализация концепции позволяет уменьшить стоимость обучения на 10-15%, время обучения - на 20-30%, при этом качество обучения вырастет минимум на 15%. Этот подход целесообразно использовать при создании любых курсов дистанционного обучения.