
>
Тарангул, Л. Л.Особливості формування міжбюджетних фінансових потоків в умовах запровадження в Україні бюджетної децентралізації / Л. Л. Тарангул, Т. А. Коляда //
Тарангул, Л. Л.
Фінанси України : наук.-теорет. та інформ.-практ. журн. М-ва фінансів України. - 2015. - N 3. - С. 30-44. - Бібліогр. наприкінці ст..
(Шифр в БД Ф263356/2015/3)
Ключові слова: міжбюджетні фінансові потоки -- бюджетна децентралізація -- міжбюджетні відносини -- місцеві бюджети -- межбюджетные финансовые потоки -- бюджетная децентрализация -- межбюджетные отношения -- местные бюджеты --
Анотація:
В умовах розбудови вітчизняної бюджетної системи на демократичних ринкових засадах особливої актуальності набуває проблема розподілу повноважень між органами центральної влади та місцевого самоврядування при наданні суспільних благ і послуг. Мета статті полягає у визначенні особливостей формування міжбюджетних фінансових потоків в унітарних країнах та обгрнтуванні теоретичних підходів до проведення бюджетної децентралізації в Україні. У результаті аналізу складу і структури доходів зведеного бюджету доведено, що для вітчизняної бюджетної системи характерна висока централізація бюджетних ресурсів, котра унеможливлює надання реальної самостійності місцевим бюджетам та не сприяє скороченню обсягів міжбюджетних фінансових потоків. У статті обгрунтовано необхідність збільшення частки податкових надходжень у доходах місцевих бюджетів шляхом запровадження нових місцевих податків та/або підвищення частки відрахувань від загальнодержавних (закріплених) податків задля досягнення рівноваги внеску кожного регіону (територіальної громади) у створення суспільного блага й частини, яку він отримує в процесі бюджетного перерозподілу. Наголошено на проблематичності реалізації такого підходу на практиці в чистому вигляді внаслідок значної диференціації податкового потенціалу регіонів. Разом із тим підкреслено, що надання більшої фінансової самостійності регіонам є визначальною умовою проведення бюджетної децентралізації.
В условиях развития отечественной бюджетной системы на демократических рыночных принципах особую актуальность приобретает проблема распределения полномочий между органами центральной власти и местного самоуправления при предоставлении общественных благ и услуг. Цель статьи заключается в определении особенностей формирования межбюджетных финансовых потоков в унитарных странах и обгрнтуванни теоретических подходов к проведению бюджетной децентрализации в Украине. В результате анализа состава и структуры доходов сводного бюджета доказано, что для отечественной бюджетной системы характерна высокая централизация бюджетных ресурсов, которая делает невозможным предоставление реальной самостоятельности местным бюджетам и не способствует сокращению объемов межбюджетных финансовых потоков. В статье обоснована необходимость увеличения доли налоговых поступлений в доходах местных бюджетов путем введения новых местных налогов и / или повышение доли отчислений от общегосударственных (закрепленных) налогов для достижения равновесия вклада каждого региона (территориальной общины) в создание общественного блага и части, которую он получает в процессе бюджетного перераспределения. Отмечено проблематичности реализации такого подхода на практике в чистом виде вследствие значительной дифференциации налогового потенциала регионов. Вместе с тем подчеркивается, что предоставление большей финансовой самостоятельности регионам является определяющим условием проведения бюджетной децентрализации.
Додаткові точки доступу:
Коляда, Т. А.
(Шифр в БД Ф263356/2015/3)
Ключові слова: міжбюджетні фінансові потоки -- бюджетна децентралізація -- міжбюджетні відносини -- місцеві бюджети -- межбюджетные финансовые потоки -- бюджетная децентрализация -- межбюджетные отношения -- местные бюджеты --
Анотація:
В умовах розбудови вітчизняної бюджетної системи на демократичних ринкових засадах особливої актуальності набуває проблема розподілу повноважень між органами центральної влади та місцевого самоврядування при наданні суспільних благ і послуг. Мета статті полягає у визначенні особливостей формування міжбюджетних фінансових потоків в унітарних країнах та обгрнтуванні теоретичних підходів до проведення бюджетної децентралізації в Україні. У результаті аналізу складу і структури доходів зведеного бюджету доведено, що для вітчизняної бюджетної системи характерна висока централізація бюджетних ресурсів, котра унеможливлює надання реальної самостійності місцевим бюджетам та не сприяє скороченню обсягів міжбюджетних фінансових потоків. У статті обгрунтовано необхідність збільшення частки податкових надходжень у доходах місцевих бюджетів шляхом запровадження нових місцевих податків та/або підвищення частки відрахувань від загальнодержавних (закріплених) податків задля досягнення рівноваги внеску кожного регіону (територіальної громади) у створення суспільного блага й частини, яку він отримує в процесі бюджетного перерозподілу. Наголошено на проблематичності реалізації такого підходу на практиці в чистому вигляді внаслідок значної диференціації податкового потенціалу регіонів. Разом із тим підкреслено, що надання більшої фінансової самостійності регіонам є визначальною умовою проведення бюджетної децентралізації.
В условиях развития отечественной бюджетной системы на демократических рыночных принципах особую актуальность приобретает проблема распределения полномочий между органами центральной власти и местного самоуправления при предоставлении общественных благ и услуг. Цель статьи заключается в определении особенностей формирования межбюджетных финансовых потоков в унитарных странах и обгрнтуванни теоретических подходов к проведению бюджетной децентрализации в Украине. В результате анализа состава и структуры доходов сводного бюджета доказано, что для отечественной бюджетной системы характерна высокая централизация бюджетных ресурсов, которая делает невозможным предоставление реальной самостоятельности местным бюджетам и не способствует сокращению объемов межбюджетных финансовых потоков. В статье обоснована необходимость увеличения доли налоговых поступлений в доходах местных бюджетов путем введения новых местных налогов и / или повышение доли отчислений от общегосударственных (закрепленных) налогов для достижения равновесия вклада каждого региона (территориальной общины) в создание общественного блага и части, которую он получает в процессе бюджетного перераспределения. Отмечено проблематичности реализации такого подхода на практике в чистом виде вследствие значительной дифференциации налогового потенциала регионов. Вместе с тем подчеркивается, что предоставление большей финансовой самостоятельности регионам является определяющим условием проведения бюджетной децентрализации.
Додаткові точки доступу:
Коляда, Т. А.
Кількість примірників на окремих абонементах
# | Відділ | Всього примірників | Вільних примірників |
---|
Інвентарні номери примірників на окремих абонементах
# | Відділ | інвентарні номери |
---|
# | Факультет | Спеціальність | Дисципліна | Семестр |
---|
# | Посилання | Кількість завантажень / переходів |
---|