>
Patric Finkbeiner.Social Media for Knowledge Sharing in Automotive Repair [Electronic resource] / Patric Finkbeiner. - Berlin : Springer International Publishing Switzerland, 2017. - 346 p. - URL: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-48544-7 (Springerlink). - ISBN 978-3-319-48543-0. - ISBN 978-3-319-48544-7. - DOI https://doi.org/10.1007/978-3-319-48544-7
Переклад назви: Соціальні медіа для обміну знаннями в автомобільному ремонті
Зміст: >
Research objectives
Industry background
Literature review
Research approach
Qualitative research: Participant observation
Qualitative research: Semi-structured expert interview
Quantitative research approach
Conclusion
Рубрики:
Automotive Engineering
Automotive Industry
Social Media
Digital Marketing
Ключові слова: автомобильная промышленность -- диагностика автомобиля -- офлайн-знания -- веб 2.0 -- виртуального сообщества -- критика sct -- теория разумного действия -- эпистемологии -- этнометодология -- феноменология -- полуструктурированное экспертное интервью -- иерархия в мастерских -- транскрипция -- негативные предикторы -- car repair -- car diagnostics -- offline knowledge -- web 2.0 -- virtual community -- criticism of sct -- intelligent action theory -- epistemology -- ethnomethodology -- phenomenology -- semi-structured expert interview -- hierarchy in workshops -- transcription -- negative predictors -- автомобільного ремонту -- діагностика автомобіля -- офлайн-знання -- веб 2.0 -- віртуального співтовариства -- критика sct -- теорія розумної дії -- епістемології -- етнометодологія -- феноменологія -- напівструктуроване експертне інтерв'ю -- ієрархія у майстернях -- транскрипція -- негативні попередники -- social media acceptance -- automotive repair professional -- automotive aftermarket -- virtual knowledge sharing -- competitive advantage -- acceptance research -- predictive model --
Анотація:
This book explores, describes and explains the predictors essential for the acceptance of social media as a digital platform to share professional knowledge in the field of automotive repair in Germany. It reports a rigorous literature review covering key elements of social media, knowledge management and technology acceptance studies. The book assumes a pragmatist approach and applies mixed methods in an exploratory sequential design, combining qualitative and quantitative methods to ensure robust collection and analysis of the collected data. Based on a survey on German automotive repair shops, the author provides a framework, for various stakeholders, to comprehend the motivations for knowledge sharing for automotive repair professionals in Germany. This book not only adds to the existing academic body of knowledge but also provides implications for industry and legislation on a European scale.
У цій книзі досліджуються, описуються та пояснюються предиктори, необхідні для прийняття соціальних мереж як цифрової платформи для обміну професійними знаннями в галузі ремонту автомобілів у Німеччині. У ньому міститься ретельний огляд літератури, що охоплює ключові елементи соціальних медіа, управління знаннями та досліджень прийняття технологій. Книга передбачає прагматичний підхід і застосовує змішані методи в дослідницькому послідовному дизайні, поєднуючи якісні та кількісні методи для забезпечення надійного збору та аналізу зібраних даних. Ґрунтуючись на опитуванні німецьких автомобільних майстерень, автор надає рамки для різних зацікавлених сторін, щоб зрозуміти мотивацію для обміну знаннями для професіоналів з ремонту автомобілів у Німеччині. Ця книга не тільки доповнює наявний академічний масив знань, але й надає наслідки для галузі та законодавства в європейському масштабі.
This book explores, describes and explains the predictors essential for the acceptance of social media as a digital platform to share professional knowledge in the field of automotive repair in Germany. It reports a rigorous literature review covering key elements of social media, knowledge management and technology acceptance studies. The book assumes a pragmatist approach and applies mixed methods in an exploratory sequential design, combining qualitative and quantitative methods to ensure robust collection and analysis of the collected data. Based on a survey on German automotive repair shops, the author provides a framework, for various stakeholders, to comprehend the motivations for knowledge sharing for automotive repair professionals in Germany. This book not only adds to the existing academic body of knowledge but also provides implications for industry and legislation on a European scale.
Patric Finkbeiner.
Переклад назви: Соціальні медіа для обміну знаннями в автомобільному ремонті
Research objectives
Industry background
Literature review
Research approach
Qualitative research: Participant observation
Qualitative research: Semi-structured expert interview
Quantitative research approach
Conclusion
Рубрики:
Automotive Engineering
Automotive Industry
Social Media
Digital Marketing
Ключові слова: автомобильная промышленность -- диагностика автомобиля -- офлайн-знания -- веб 2.0 -- виртуального сообщества -- критика sct -- теория разумного действия -- эпистемологии -- этнометодология -- феноменология -- полуструктурированное экспертное интервью -- иерархия в мастерских -- транскрипция -- негативные предикторы -- car repair -- car diagnostics -- offline knowledge -- web 2.0 -- virtual community -- criticism of sct -- intelligent action theory -- epistemology -- ethnomethodology -- phenomenology -- semi-structured expert interview -- hierarchy in workshops -- transcription -- negative predictors -- автомобільного ремонту -- діагностика автомобіля -- офлайн-знання -- веб 2.0 -- віртуального співтовариства -- критика sct -- теорія розумної дії -- епістемології -- етнометодологія -- феноменологія -- напівструктуроване експертне інтерв'ю -- ієрархія у майстернях -- транскрипція -- негативні попередники -- social media acceptance -- automotive repair professional -- automotive aftermarket -- virtual knowledge sharing -- competitive advantage -- acceptance research -- predictive model --
Анотація:
This book explores, describes and explains the predictors essential for the acceptance of social media as a digital platform to share professional knowledge in the field of automotive repair in Germany. It reports a rigorous literature review covering key elements of social media, knowledge management and technology acceptance studies. The book assumes a pragmatist approach and applies mixed methods in an exploratory sequential design, combining qualitative and quantitative methods to ensure robust collection and analysis of the collected data. Based on a survey on German automotive repair shops, the author provides a framework, for various stakeholders, to comprehend the motivations for knowledge sharing for automotive repair professionals in Germany. This book not only adds to the existing academic body of knowledge but also provides implications for industry and legislation on a European scale.
У цій книзі досліджуються, описуються та пояснюються предиктори, необхідні для прийняття соціальних мереж як цифрової платформи для обміну професійними знаннями в галузі ремонту автомобілів у Німеччині. У ньому міститься ретельний огляд літератури, що охоплює ключові елементи соціальних медіа, управління знаннями та досліджень прийняття технологій. Книга передбачає прагматичний підхід і застосовує змішані методи в дослідницькому послідовному дизайні, поєднуючи якісні та кількісні методи для забезпечення надійного збору та аналізу зібраних даних. Ґрунтуючись на опитуванні німецьких автомобільних майстерень, автор надає рамки для різних зацікавлених сторін, щоб зрозуміти мотивацію для обміну знаннями для професіоналів з ремонту автомобілів у Німеччині. Ця книга не тільки доповнює наявний академічний масив знань, але й надає наслідки для галузі та законодавства в європейському масштабі.
This book explores, describes and explains the predictors essential for the acceptance of social media as a digital platform to share professional knowledge in the field of automotive repair in Germany. It reports a rigorous literature review covering key elements of social media, knowledge management and technology acceptance studies. The book assumes a pragmatist approach and applies mixed methods in an exploratory sequential design, combining qualitative and quantitative methods to ensure robust collection and analysis of the collected data. Based on a survey on German automotive repair shops, the author provides a framework, for various stakeholders, to comprehend the motivations for knowledge sharing for automotive repair professionals in Germany. This book not only adds to the existing academic body of knowledge but also provides implications for industry and legislation on a European scale.
Кількість примірників на окремих абонементах
| # | Відділ | Всього примірників | Вільних примірників |
|---|
Інвентарні номери примірників на окремих абонементах
| # | Відділ | інвентарні номери |
|---|
| # | Факультет | Спеціальність | Дисципліна | Семестр |
|---|
| # | Посилання | Кількість завантажень / переходів |
|---|---|---|
| 1 | Springerlink | |
| 2 | /covers/springer/978-3-319-48544-7.jpg | 4 |